AlgemeenNieuws

Albert Heijn lanceert biologisch eigen merk

Zaandam – Albert Heijn lanceert een nieuw biologisch eigen merk: AH Biologisch. Het assortiment wordt uitgebreid met 120 artikelen en extra onder de aandacht gebracht. Het in 2009 gelanceerde overkoepelende huismerk voor duurzame producten AH Puur en Eerlijk, dat vier categorieën kende waaronder biologisch, verdwijnt.

AH Biologisch bestaat uit zowel verse als houdbare producten, waaronder appels, melk, babyvoeding, wijn en chocolade. Het assortiment wordt uitgebreid met onder andere verse soepen en quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. De nieuwe verpakkingen worden de komende maand gefaseerd ingevoerd.

Albert Heijn zegt in 2015 de focus te willen leggen op biologisch, omdat steeds meer huishoudens aangeven te kiezen voor biologische producten. Uit onderzoek van TNS NIPO dat Albert Heijn citeert, blijkt dat een derde van de consumenten wel meer biologisch wil consumeren. Frisse verpakkingen, een felgekleurd logo en groene kaartjes moeten de keuze voor biologisch nog makkelijker maken.

Fair Trade, ecologische en scharrelproducten en duurzame vis die nu nog onder Puur en Eerlijk vallen, zijn straks herkenbaar aan een keurmerk op de verpakking van AH eigen merk-producten. Consumentengroep Foodwatch vindt het een goede ontwikkeling dat duurzame producten onder de ‘gewone’ eigen merk-producten worden geschaald.

Het biologische segment is nog altijd een niche maar groeit wel gestaag, waar het gangbare segment door de crisis weinig tot geen groei laat zien. De consument kocht in 2013 voor €984,2 miljoen biologische voeding in supermarkt, speciaalzaak en buitenshuis. Dat was €50 miljoen meer dan in 2012. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2013.

Beheer
WP Admin