Home

Nieuws 1179 x bekeken 6 reacties

'Niet doorschieten met gps'

Den Haag - De Tweede Kamer moet niet doorschieten met een wettelijke verplichting voor gps-apparatuur op alle veewagens.

Dat zegt voorzitter Henk Bleker van Vee&Logistiek Nederland. Hij zegt dat de sector heel goed in staat is dat zelf te regelen. "Al hebben we wel steun van de overheid nodig om alle gegevens op te slaan."

Bleker maakt zich niet al te druk over de PvdA-motie waarin het kabinet wordt opgeroepen om binnen drie jaar een wettelijke verplichting komt voor gps-apparatuur in veetransportwagens en een centrale database voor de verzameling en analyse van de gps-gegevens.

Vee & Logistiek Nederland vindt dat de overheid doorschiet als voor elk lokaal transport en voor elke aanhanger een verplichte gps-registratie gaat gelden. "Als wij binnen drie jaar regelen dat de lange-afstandstransporten en de transporten van markten en verzamelcentra centraal geregistreerd worden via een gps-systeem,  dan hebben we al een grote stap gemaakt. Ik niet dat het nodig is dat wettelijk te regelen", zegt Bleker.

De voorzitter van Vee&Logistiek Nederland gaat ervan uit dat hij de politiek ervan weet te overtuigen dat het niet nodig is om elk transportmiddel van gps te voorzien. "We moeten wel een beetje nuchter blijven."

Laatste reacties

  • ae-ea

    Waarom niet? ik zou zeggen ook op alle paardentrailers, moet je eens kijken wat er dan gebeurd. Dan breekt de pleuris uit.

  • agratax2

    ae-ea. Wie zal deze controle en registratie gaan betalen? Je denkt toch niet dat het uit de algemene middelen komt? Nee de transporteur, anders gezegd de boer zal voor deze werkverschaffing op draaien via een gepeperde rekening voor ieder transport. Laat de politiek nu direct zeggen dat ze van de boeren voor de werkgelegenheid moeten opdraaien in Nederland en als ze dat niet doen, dan kunnen ze maar beter direct opstappen. De landbouw is melkkoe tegen wil en dank!!

  • aarthamstra1

    Kamerleden zijn het nu lafbekken/ hebben ze ander belangen zoals de alternatieve vleesverkopers van de pvdDIEREN of weten ze niet waar ze het over hebben .Los eerst het FURAZOLIDON probleem eens op .Zeer waarschijnlijk komt het via de soja ons land binnen,. De regering mag dat niet onderzoeken van de grote Multinationals als Cargrill daar hebben ze in het verleden afspraken over gemaakt . De partij voor de dieren heeft belangen in de verkoop van soja besmette Hamburgers,Varkens en kalveren worden op verschillende manieren gecontroleerd DE MEELFABRIEKEN niks verweten .Alles word met veel leugens list en bedrog on de schoenen geschoven van een man .En onze ZLTO heeft zo als altijd ook andere belangen. Dan maar weer even boertje besten als afleiding.
    Het is algemeen bekend dat als zoals nu nog gebeurd in vele landen furazolidon als gif gebruikt word, het zelfs na 10 jaar nog word terug gevonden in het gewas.
    Dan kan het niet ander mevr van de dieren dan het in U Hamburgers moet zijn te rug te vinden.

  • a.t.herwijnen

    Vraag me af welk doel dit dient. Achteraf kun je zeggen dat een dier van A maar B is gereisd. eventuele misstanden hebben dan al plaatsgevonden. en kunnen ook met GPS niet meer teruggedraaid worden. Het is een ander verhaal als ze dierziektes hiermee onder controle willen houden. Je kan dan zien waar een besmet dier gebleven is. Volgens mij kan dit al met een goede I en R registratie. Of heeft de overheid hier ook al geen vertrouwen in. Wat er nu gebeurt is extra baantjes regelen voor de ambtenaren.

  • cocoma

    Men creert gewoon een sfeer dat 'er van alles mis zou zijn met veetransport'. ik hoop dat de bewindslieden tijdig tot inzicht komen dat GPS op ieder veetransport, ook de veetrailers achter de auto, werkelijk absurd is.

  • Elevage

    ik stel voor per transport een ambtenaar mee, dan zien die ook eens wat anders als hun pc ;-)

Laad alle reacties (2)

Of registreer je om te kunnen reageren.