AlgemeenNieuws

‘Explosieve groei primaire klanten Lidl’

Doetinchem – Discountsupermarkt Lidl wint steeds meer ‘primaire klanten’, terwijl juist steeds minder consumenten Albert Heijn zien als hun basissupermarkt.

Dat blijkt uit jaarlijks consumentenonderzoek van accountantsbureau Deloitte, geciteerd door Distrifood, een zusterblad van Boerderij. Intussen ziet 13,3 procent van de Nederlanders de Duitse prijsvechter als zijn voornaamste supermarkt.

Het percentage lag een jaar geleden op 10,7 procent. Een jaar eerder was dit echter nog 31,1 procent. Lidl’s Duitse aartsrivaal Aldi is voor 5,1 procent van de Nederlanders de eerste supermarkt, terwijl vorig jaar nog 4,1 procent de keten als zodanig bestempelde. Daarmee is een voornamelijk op lage prijzen gerichte supermarkt nu voor één op de vijf consumenten de belangrijkste supermarkt. Lidl en Aldi zijn wel verschillend van opzet. Lidl heeft de laatste jaren met name fors ingezet op het AGF-schap.

Albert Heijn blijkt marktleider: 28,1 procent van de ondervraagden noemt de keten als belangrijkste supermarktketen.

Beheer
WP Admin