AlgemeenNieuws

Nauwelijks stijging supermarktomzet

Dongen – De supermarktomzet is in februari met 0,2 procent gestegen tot 2,52 miljard euro. Dat meldt marktonderzoeksbureau GfK Panel Services.

Een maand eerder bedroeg de groei nog 1,5 procent waarmee de totale groei tot nu toe uitkomt op 0,9 procent. De consument bezocht in februari 2014 ten opzichte van vorig jaar iets vaker de supermarkt maar per bezoek werd minder uitgegeven.

Omdat de Pasen later valt dan vorig jaar zal een nieuw omzetrecord voor Pasen uitblijven, aldus Joop Holla van GfK. De verwachting ligt op 764 miljoen euro, wat wel 18 procent meer is dan in een gemiddelde week. Uit een enquête van GfK blijkt dat 14 procent van de Nederlanders vorig jaar meer spendeerde terwijl 29 procent zegt minder te hebben uitgegeven. Personen die minder uitgeven kozen in de meeste gevallen meer voor aanbiedingen maar ongeveer de helft koos ook voor goedkopere supermarkten en 40 procent voor huismerken.

Beheer
WP Admin