Home

Nieuws 563 x bekeken

Budget Bio wil bioprioducten toegankelijk maken voor groot publiek

Barendrecht - Op de markt van biologische producten lijkt zich een prijsvechter te nestelen.

Cees van Vugt en Jeffrey Moret van het bedrijf Marni Organics uit Barendrecht willen met het merk Budget Bio biologische producten financieel bereikbaar maken voor het grote publiek. Budget Bio staat voor 'bio toegankelijk voor iedereen', zeggen de eigenaren van Marni Organics. Er wordt op dit moment onderhandeld met twee Nederlandse supermarktketens en een grote Deense websuper om goede afzetmogelijkheden voor hun producten te creëren.

Marni Organics haalt zijn biologische producten voornamelijk uit Nederland, Spanje en Israël, aangevuld met groenten en fruit uit Italië, Frankrijk en Griekenland. Vanuit Spanje heeft Marni Organics aanvoer van biologische courgettes, cherrytomaten, komkommers en paprika's van Frutas Luna. Onder het Budget Bio merk valt een assortiment van ongeveer vijftien producten, zoals uien, paprika en spitskool. Deze producten worden jaarrond aangeboden voor een vaste lage seizoensprijs. Het assortiment wordt bewust beperkt gehouden om de focus op het product en op de kosten zo scherp mogelijk te houden, aldus het bedrijf.

De eigenaren van het 1 december opgerichte bedrijf zien mogelijkheden voor het aanboren van een groot publiek in de biomarkt omdat er een steeds groter aanbod is van biologische producten. Het gevolg is dat de prijzen dalen. Budget Bio stelt gemiddeld 25 procent goedkoper te zijn dan andere aanbieders van biologische producten. In januari verwachten Van Vugt en Moret, die beiden werkzaam waren bij The Greenery, meer duidelijkheid te kunnen geven over de interesse van ketens.

Of registreer je om te kunnen reageren.