Home

Nieuws 274 x bekeken

Colruyt: consument besteedt minder aan voeding

Halle – De belangrijkste discounter in België, Colruyt, waarschuwt dat consumenten ook wat betreft voeding steeds meer de hand op de knip houden.

Financieel-directeur Marc Hofman zei bij een presentatie aan analisten dat het consumentenvertrouwen weliswaar in september is toegenomen tot het hoogste niveau in bijna twee jaar, het is nog steeds ver verwijderd van 'normale' niveaus buiten een crisis. Bovendien is in België de werkloosheid betrekkelijk hoog en stijgende. Colruyt is in België een belangrijke concurrent van Albert Heijn en opent bij de zuiderburen steeds meer winkels. De onderneming uit Halle, een plaats vlakbij Brussel, verwacht in het fiscale jaar dat eindigt in maart een nettowinst voor bijzondere posten van ongeveer 354 miljoen euro, evenveel als vorig jaar. Het aandeel Colruyt verloor na de bekendmaking op de Euronext-beurs in Brussel bijna 5 procent.

Of registreer je om te kunnen reageren.