Home

Nieuws 288 x bekeken

Unilever wint Task Force Duurzame Palmolie award

Rotterdam - Unilever heeft de Task Force Duurzame Palmolie Award 2012 gewonnen. Unilever won de prijs vanwege haar inspanningen voor een duurzame palmolieketen. Eind 2012 heeft het bedrijf de doelstelling van 100 procent duurzaam gecertificeerde palmolie gehaald. Dit is drie jaar eerder dan toegezegd.

Unilever koopt wereldwijd ongeveer 1,4 miljoen ton palmolie en 0,2 miljoen ton palmpitolie per jaar. Het grootste deel van de palmolie wordt afgedekt door middel van GreenPalm certificaten. Unilever is wereldwijd de grootste koper van de certificaten. Unilever heeft in 2012 een nieuwe doelstelling gepresenteerd: tegen 2020 wordt volgens het plan alle palmolie betrokken uit gecertificeerde, traceerbare bronnen.
De award is donderdag door voorzitter Eddy Esselink van de Task Force Duurzame Palmolie overhandigd aan Anniek Mauser, directeur duurzaamheid van Unilever Benelux. De uitreiking vond plaats in het zogeheten Longhouse van Diergaarde Blijdorp waar een permanente expositie over palmolie is. De Task Force Duurzame Palmolie is opgericht in november 2010, op initiatief van het Productschap Margarine, Vetten en Oliën (MVO).

Of registreer je om te kunnen reageren.