Home

Nieuws 428 x bekeken

Communicatiemannen willen sector-PR bundelen

Onder de naam Glastuinbouw PR starten drie communicatieadviseurs in de tuinbouw een nieuw initiatief voor sector-PR. De drie willen hiermee het gat vullen dat ontstaat als het Productschap Tuinbouw verdwijnt.

Pieter Harcksen, Geert Pinxterhuis en Mario van Vliet willen met Glastuinbouw PR voorkomen dat door minder budget en verdwijnen en versnippering van activiteiten en informatiebronnen "het verhaal van de sector uit beeld raakt" bij beleidsmakers en het brede publiek. Met een online enquête op www.glastuinbouwpr.nl willen ze in beeld brengen welke waarde ondernemers, organisaties en andere belanghebbenden hechten aan sector-PR. Ook moet de enquête uitwijzen welke activiteiten her en der in het land plaatsvinden of (kunnen) worden opgezet en of partners zijn te mobiliseren voor de krachtenbundeling.

“Iedereen vindt dat de Nederlandse glastuinbouw positief in beeld moet blijven en dat in jaren opgebouwde waardering moet worden gekoesterd. Maar daarvoor zijn een gezamenlijke strategie en boodschap, campagnes en stelselmatige informatievoorziening nodig, en dus ook budget. Het imago van de kasteelt, de ondernemingszin, de wereldberoemde innovaties en de handelsdynamiek zullen verbleken als men niet meer weet waar de Nederlandse glastuinbouw voor staat”, aldus Harcksen, Pinxterhuis en Van Vliet.
De drie initiatiefnemers hebben alle drie hun eigen communicatiebureau met diverse activiteiten in de tuinbouwcommunicatie . Harcksen is jarenlang directeur geweest van de Stichting PR Land- en Tuinbouw, ook bekend als Het Kleine Loo. Tevens was hij campagneleider van Kom in de Kas. Pinxterhuis werkte eerder bij LTO Nederland en de laatste jaren ook als communicatieadviseur voor het Productschap Tuinbouw. Van Vliet begon zijn werkzame leven als redacteur bij Groenten & Fruit en werkte daarna als freelance journalist en communicatieman voor onder andere LTO Groeiservice en de Horti Fair.

Ton van der Scheer

Of registreer je om te kunnen reageren.