Home

Nieuws 398 x bekeken

Kosten nieuwe winkels drukken resultaat Coop

Velp - Coop Supermarkten heeft de nettowinst in 2012 zien dalen tot 4,4 miljoen euro vergeleken met 7,1 miljoen euro een jaar eerder. De lagere winst kwam onder meer door kosten die verband houden met nieuwe winkels, zo maakte het bedrijf woensdag bekend.

Coop breidde het winkelbestand vorig jaar uit met negen winkels tot 220 supermarkten. De consumentenomzet van de supermarktketen groeide met 4,4 procent tot 907 miljoen euro. Het marktaandeel steeg tot 2,7 procent.

De coöperatieve supermarkt nam vorig jaar 54 winkels over van Jumbo Supermarkten. Daarvan is al een aantal omgebouwd naar de nieuwe Coop-formule. Coop verwacht in 2013 nog eens 30 vestigingen te openen, zodat het aantal winkels op ruim 250 komt.

,,De komende jaren bouwen we op meerdere fronten fors verder aan Coop. Met een voortdurende modernisering van onze winkels, een verdere verbetering van onze prijspositionering en een groei van ons winkelbestand, verwachten we eind dit jaar 1 miljard euro consumentenomzet te realiseren'', aldus financieel directeur Herco Boer.

Of registreer je om te kunnen reageren.