Home

Nieuws 341 x bekeken

Topomzet Pasen voor supermarkten

Leidschendam - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en marktonderzoeksbureau Symphony IRI verwachten dit jaar een topomzet van 765 miljoen euro in de week voorafgaand aan Pasen.

Vorig jaar bedroeg de paasomzet 746 miljoen euro. Daarmee overtreft de paasomzet de volgens het CBL 'extreem hoge' paasomzet van 2011 (754 miljoen euro).
In 2011 was de paasperiode echter warm en werd vooral veel voeding voor de barbecue verkocht. Nu maakt de bittere kou volgens het CBL dat mensen gezelligheid binnen zoeken, maar voor de totale afzet is dat niet ongunstig.
Pasen 2013 zorgt volgens de onderzoekers voor de derde beste weekomzet ooit, na kerst 2011 en kerst 2012. De paasomzet is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor supermarkten. Daar waar vroeger vooral de boodschappen voor het ontbijt domineerden, heeft de viering van de paasdagen zich langzaam uitgebreid naar diner.

Of registreer je om te kunnen reageren.