Home

Nieuws 185 x bekeken

Online en convenience helpen Britse supermarkt

Londen - De Britse supermarkt Sainsbury's heeft de vergelijkbare omzet in het jaar tot half maart met bijna twee procent weten op te voeren. In de laatste drie maanden liep de groei echter op naar 3,6 procent. Topman Justin King schrijft dat toe aan de nadruk op kwaliteit voor een goede prijs maar ook aan de sterke toename van het aantal kleinere zaken en van de online-verkopen.

Sainsbury's heeft in het financiële jaar 87 nieuwe 'convenience-zaken' geopend. Daarnaast namen de online verkopen toe met 20 procent. Al met al zag de supermarkt het aantal klantentransacties toenemen met 800.000 per week. "Onze nadruk op kwaliteit is een belangrijke reden waarom de klanten voor ons kiezen en waarom we ook een sterke groei zien bij onze eigen-merk-producten. We hebben ook zwaar geïnvesteerd in onze ketens, inclusief initiatieven zoals de Farmer Development Groups", aldus King. Hij meldt dat zijn bedrijf al sinds 2003 uitsluitend Britse kip verkoopt en ook al het verse vlees uit Groot-Brittannië of Ierland haalt. Sainsbury's is één van de weinige Britse supermarktbedrijven dat niet is getroffen door het paardenvleesschandaal, volgens analisten één van de redenen waarom er meer klanten naar de winkels kwamen.

Of registreer je om te kunnen reageren.