Home

Nieuws 983 x bekeken 6 reacties

Jumbo kort leveranciers 3 procent

Veghel - Supermarktbedrijf Jumbo kort producenten van zijn huismerkproducten met 3 procent. Dat meldt vakblad Distrifood op basis van correspondentie tussen leveranciers en het Amerikaanse bedrijf Daymon, dat voor Jumbo de inkoop van huismerkproducten in beheer heeft.

Jumbo wil de omzet van huismerkproducten opvoeren. Dat zou ook ten goede komen aan de leveranciers. Door een verhoogde omzet kunnen de leveranciers de 3 procent marge opbrengen, is de redenering van Jumbo. De korting geldt ook voor leveranciers van het huismerk van C1000.

Een half jaar geleden leidde een soortgelijke actie van Albert Heijn tot verontwaardiging bij onder meer agrarische producenten en leveranciers. Fabrikanten van huismerkproducten hebben woedend gereageerd, omdat ze vinden dat ze geen ruimte hebben om 3 procent marge weg te geven. De aangepaste prijzen zijn ingesteld per 1 maart.

Laatste reacties

  • agpros

    Jumbo (en AH en al die anderen) vergeet dat bij haar leveranciers ook een deel van haar klanten werkt. De korting die Jumbo bedingt, gaat uiteindelijk ten koste van haar eigen klantenkring.

  • hietkamp

    Ik zou als leverancier niet meer leveren aan de jumbo, je kan dan nog beter niks leveren dan moeite doen voor een winstmarge van 0.5%. Moet je dan zien dan wil jumbo wel gewoon iedereen moet tegen gaan werken op dit punt. Het is gewoon een slechte zaak dat supermarkten de prijs regelen en zij een dikke winst marge opstrijken. Je zou bijna wel kunnen spreken van crimineel gedrag

  • Flyinghollander

    Hietkamp hoe zie je dat voor je.... 'onze' producten zijn bederfelijk.
    De agrarier is zijn eigen concurrent.

  • kalkar

    Gewoon ophouden met boeren, er is geen lol meer aan door alles wat er iedere keer weer gebeurd. Dan gaat het over de spleetbreedte, dan weer over het asbest wat op het dak ligt, dan weer over de dierdagdoseringen, enz, enz. En altijd trekken wij aan het kortste eind. We worden uitgeknepen totdat alles op is.

  • vigerti

    Schandalig, gewwon weg niet meer leveren aan die maffia
    Maar ja als uw bedrijfje voor 50% voor hen werkt heb je wel een gigantisch probleem en jumbo weet dat uitte buiten

  • trekker123

    Een beetje het Postnl syndroom. Door de liberalisering van de postwet ontstaat concurrentie en dat zou goed moeten zijn omdat daardoor de prijzen laag blijven. Maar een lage prijs is alleen goed voor degene bovenin de keten en niet voor degene onderaan. Postnl werkt als volgt: geen vast personeel maar zelfstandige koeriers inschakelen. Die krijgen een vergoeding per pakket dat ze afleveren. Krijgt de koerier wat meer pakketten dan gaat de vergoeding omlaag. Heel fatsoenlijk vinden ze bij Postnl want dan blijft de dagvergoeding van de koerier toch gewoon op peil. Zo gaat het in de landbouw net zo. Zijn er technische mogelijkheden om per bedrijf meer te produceren dan ga je minder betalen. Maar wel net genoeg om te voorkomen dat ze het loodje leggen. Als partij onderaan de ladder heb je niks te willen. Je kunt overstappen naar een ander. Die doet het net zo. Per saldo kom je terecht in het systeem van de sovjet unie in de 70-er jaren.

Laad alle reacties (2)

Of registreer je om te kunnen reageren.