Home

Nieuws 1448 x bekeken 1 reactie

Stichting wil oplossing voor klanten Deutsche Bank

Den Haag - De Stichting Meldpunt Klachten Deutsche Bank heeft in overleg met het bestuur van de Deutsche Bank aandacht gevraagd voor 'tientallen klanten' die hun rekening-courantkrediet niet kunnen afbetalen.

De stichting dringt aan op een oplossing nu deze klanten te horen hebben gekregen dat hun rekening-courant wordt opgezegd.

Een woordvoerster van de Deutsche Bank bevestigt het overleg en zegt dat de bank deze gesprekken ook heeft met LTO en MKB-Nederland. "Het gaat om klanten die hun rekening-courantkrediet niet kunnen afbetalen. We gaan kijken of we met deze ondernemers afbetalingstermijnen overeen kunnen komen. We vragen de organisaties ons namen te noemen van klanten die met dit probleem zitten. Hun gevallen worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur."

De Deutsche Bank wil per 30 november afscheid nemen van deze klanten met een spaarrekening of rekening-courant. Dat zijn er zo'n 14.000. Nog eens 4.000 klanten hebben een lening en mogen blijven gedurende de looptijd van hun leningen. Volgens Harm Wiegersma van de Stichting Meldpunt Klachten hebben deze klanten ook weinig perspectief. "Maar bij hen zit er niet zo'n tijdsdruk op. Dat geldt wel voor de klanten bij wie de rekening-courant is opgezegd. Daar moet nu een oplossing voor komen."

Eén reactie

  • Broederijbrok

    Beste stichting geef mijn naam niet door. Je krijgt direct een kruisje achter je naam. Deze DB weet toch zelf wel welke klanten in hun eigen systeem zitten.

Of registreer je om te kunnen reageren.