Home

Nieuws 2042 x bekeken 1 reactie

Heineken en FrieslandCampina scoren met MVO-verslag

Den Haag – Heineken heeft van alle Nederlandse voedingsbedrijven het meest transparante jaarverslag op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, terwijl dichter bij de Nederlandse boer FrieslandCampina het beste scoort. Dat blijkt uit de publicatie van de Transparantiebenchmark, een jaarlijks terugkerend onderzoek van het ministerie van Economische Zaken naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving.

De bierbrouwerij kwam uit op de 10e plek, duidelijk voor directe concurrent Bavaria (20). Zuivelconcern FrieslandCampina komt binnen op plek 43. VanDrie Group, wereldmarktleider met kalfsvlees, kwam uit op een gedeelde 51ste plek, net voor voerbedrijf Nutreco. Philips, Akzo Nobel en KPN vormden de top 3 algemeen.
Directeur Henny Swinkels van VanDrie Group is trots op het feit dat de onderneming opnieuw meer punten scoorde dan het jaar ervoor. "Als Nederlands grootste familiebedrijf in de agribusiness nemen wij onze verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaamheid. Transparante communicatie over de initiatieven en dilemma's zijn daarbij voor ons essentieel."

Eén reactie

Of registreer je om te kunnen reageren.