Home

Nieuws 248 x bekeken

Duitse consument kocht ook in 2012 minder vlees en worst

Bonn - De Duitse consument heeft vorig jaar 0,7 procent minder vlees en vleeswaren gekocht, maar heeft voor de geringere hoeveelheid 3,4 procent meer geld uitgegeven. Dat heeft landbouwmarktbureau AMI berekend.

De daling van het volume is nog iets groter dan in 2011 toen ten opzichte van het voorafgaande jaar 0,6 procent minder werd gekocht. In 2012 leverde de varkensvleesafzet 2,6 procent in, de pluimveevleesafzet 2 procent en de rundvleesafzet 0,6 procent. Tevens werden 2,2 procent minder worst- en vleeswaren gekocht. Uitzondering op de negatieve trend is gemengd varkens- en rundvleesgehakt waarvan 2,7 procent meer langs de kassa's ging. De cijfers zijn gebaseerd op huishoudpanelonderzoek van de Gesellschaft für Konsumforschung (GfK).

Of registreer je om te kunnen reageren.