Home

Nieuws 176 x bekeken

Britse Morrisons ziet omzet dalen

Leeds – Morrisons, het vierde supermarktbedrijf van Groot-Brittannië, heeft de vergelijkbare omzet in de zes weken tot het eind van het jaar met 2,5 procent zien dalen.

Morrisons denkt dat het te weinig aanbiedingen biedt en dat ook het ontbreken van een web-winkel het bedrijf begint op te breken. Morrisons geeft toe dat de omzetdaling een teleurstelling is. "Dit weerspiegelt de noodzaak om onze promotionele innovatie op te voeren en de klanten beter duidelijk te maken waarom wij verschil maken. Bovendien toont het het toenemende belang van andere verkoopkanalen zoals online en gemakswinkels aan", aldus Morrisons, dat vooral bekend wil staan om het uitgebreide versaanbod.

Morrisons opent aan de lopende band kleinere zaken en wil binnenkort ook met online-verkopen beginnen, een activiteit die bij de drie grote concurrenten al steeds meer omzet oplevert. Analisten stellen dat de winkelier ook last heeft van het feit dat marktleider Tesco alles op alles zet om haar wat verzwakte positie op de Britse thuismarkt weer te versterken.

Of registreer je om te kunnen reageren.