Home

Nieuws 4034 x bekeken 13 reacties

Ook Jumbo stuurt kortingsbrief

Veghel – Jumbo heeft deze week in reactie op Albert Heijn ook een kortingsbrief gestuurd naar de afnemers, zo meldt Distrifood.

Dat bevestigen meerdere leveranciers onafhankelijk van elkaar. De brief is in handen van Distrifood. In de brief stelt Jumbo nog eens de eis van 1,25 procent als Hallo Jumbo-bijdrage. De rekening wordt in oktober verstuurd over de eerste negen maanden van dit jaar. In de brief stelt Jumbo ook de betalingstermijn met een aantal dagen te willen oprekken.

Eerder deze week stuur AH een brief waarin het een korting vroeg van 2 procent aan alle leveranciers. Jumbo legde de 1,25 procent eis in maart al eerder op tafel, berichtte Distrifood al eerder.

Bron: Distrifood.nl

Laatste reacties

  • Willem1962

    Het moet toch niet gekker worden allemaal. Nog even en er word gesteld door de heren van deze bedrijven dat ze helemaal niets meer betalen voor het aanleveren van producten.
    Hoe veel gekker kan het gaan in Nederland? En wat doet die verrekte LTO?

  • politiek

    Wellicht is daar nog wat winst te halen voor inderdaad de PASSIEVE bestuurders.

  • boerderij12

    ik snap het niet waarom vragen ze geen 50 procent korting is toch nog beter ??
    Ps waar is de nma (wat een flutorganisatie).bezuinig die maar weg!!!

  • hvdm

    idd waar blijft de LTO, gelukkig ging onze club vandaag wel in protest.
    Bij de LTO is het alleen maar 'pappen en nathouden'

  • johan1

    lto is nog op zomerreces in afwachting van winterreces

  • hout&co

    Moet je nagaan ! !
    Jumbo eist een korting van leveranciers terwijl ze aan de consument 30 % MEER berekenen ! ! !

    Als je de produkten in de gaten houdt zie dat een behoorlijke hoeveelheid aan produkten behoorlijk in prijs is gestegen.
    BV melk halfvol van 42 cent naar 45 cent.
    Chocoladehagelslag van 105 cent naar 139 cent.
    Brinta van 89 cent naar 123 cent.

    En dit is nog maar een zeer kleine greep uit de producten lijn die met stip zijn gestegen.

    En durven ze te eisen ?

    Wat als consumenten wakker zouden worden en OOK gingen eisen ? ? ? ?

  • Sylke

    Wat nu? Ah boycotten we al en nu moeten we ook Jumbo al boycotten?
    Dat wordt druk bij de Aldi

  • politiek

    Beste Sylke. Mogelijk en hopelijk worden de PASSIEVE bestuurders actief. Dit dankzij de ACTIEVE actievoerders van o.a. NVV, NAV, NVP, DDB, NAJK. Ik las dat LTO voorzitter, Albert Jan Maat al geen woorden meer had voor de huidige situatie , dus mogelijk wordt hij nu ook ( per direct ) actief. Dus niet meer kletsen, roddelen, babbelen, mailen, declareren , maar DOEN. Maar inderdaad als AH geen duurzame producten wil verkopen voor de passsende prijs dient die geblokkerd te worden vanaf TWEE kanten. De producenten ( boeren ) en de consumenten ,( burgers). Jumbo kan nog kiezen gaat die tegen de leveranciers of voor .........duurzaamheid ten gunste van klant en ieder.Hopenlijk maaktJumbo tijdig de goede keuze.

  • Hans Brasil

    Is het niet mogelijk om aandelen van Albert Heijn of Jumbo op de beurs te kopen?

  • politiek

    Beste Hans Mijn advies is om nog even te wachten daarmee. Indien die supers n.l. niet luisteren naar de klant en producent/leverancier kan kunnen die aandelen wel eens veel verder onderuitgaan. Willen ze wel luisteren naar klant en producent/leverancier dan zullen ze meer marktaandeel krijgen , wat zich weer verteeld vertaald in hogere aandeelprijzen. Dan heb je natuurlijk nog het spanningsveld als AH niet wil luisteren en Jumbo wel. Dan zullen zodadelijk aandelen AH niets waard zijn en de Jumbo een flinke waardestijging.

  • ikkethuis

    politiek, en dan, dan is er nog maar 1 inkoper over die kan dan dus alleen de prijs bepalen.

  • agratax2

    Beste Hans. Aandelen Aholt (AH) zijn op de beurs te koop. Jumbo is 100 % familie bedrijf en niet beurs genoteerd, dus geen aandelen koop mogelijk. Ze kunnen toch goedkoper geld genereren door de prijs op niveau te laten en op inkoop te korten. Hun excuus is 'We zijn groter geworden en dus nemen we straks meer af'. Net of de mensen nu C1000 is over gegaan in hun handen en dus de klanten ook, deze klanten meer gaan consumeren. Hoe gek kun je het maken als marketing specialist. Het wordt tijd dat de boeren mondiaal weer eens gaan onderzoeken of de voordelen de co-op ook kunnen gelden voor rechtstreekse verkoop.

  • pj.alphen@live.nl

    Dit soort machtsvertoon is een indirecte aanslag op de progressiviteit van het inkomen van misschien wel 70% van hun eigen klanten.
    Ze plukken van leveranciers die dus ook werkgever zijn.
    Als dit soort megabedrijven zich voornamelijk beziggen met prijsdalingen komen we voorlopig niet uit de recessie!

Laad alle reacties (9)

Of registreer je om te kunnen reageren.