Home

Nieuws 467 x bekeken 2 reacties

‘Meer duurzame producten in de supermarkt onnodig’

Rotterdam - Bijna 90% van de consumenten vindt dat het assortiment duurzame producten in hun supermarkt toereikend is en niet uitgebreid hoeft te worden. Dit volgt uit het consumentenonderzoek van Deloitte. Wel zegt 31% van hen dat zij dit jaar meer duurzame producten zijn gaan kopen dan in 2011 en dat zij deze nog altijd voornamelijk in de supermarkt kopen.

Meer dan 2.600 consumenten namen deel aan het onderzoek, dat jaarlijks wordt uitgevoerd. Dezelfde vragen komen elk jaar weer terug zodat trends in het consumentengedrag zichtbaar worden. Zo gaf bijvoorbeeld bijna 10% meer dan vorig jaar aan dat zij minder zijn gaan uitgeven door de crisis.

De ondervraagden werd ook de keuze voorgelegd tussen een niet Fairtrade product en een Fairtrade product dat 10% duurder is. De helft kiest dan voor een product zonder Fairtrade-keurmerk. Nog geen 20% zou dan alsnog het product met Fairtrade-keurmerk kiezen. Als het prijsverschil tussen de twee kleiner wordt, kiezen veel meer mensen wel voor Fairtrade product.

Laatste reacties

  • B bob

    Het is maar net welke groep consumenten je op welke manier ondervraagd en wat de uitkomst van het onderzoek moet zijn . In dit geval moest het lijken dat de Mensheid in zijn totaliteit niet zit te wachten op een Voedingsindustrie die werkt aan een toekomst voor de komende generatie. Hoe achterlijk moet je zijn om als Deloitte met dit nieuws naar buiten durft te komen . Voordat Deloitte alleen verder ging was de bijnaam Douche en Toilette en ik hoop dat deze klootzakken zichzelf doortrekken .

  • B bob

    In mijn vorige ractie was ik nogal grof en ik bedoel in plaats van Klootzakken eigenlijk ASSHOLES .

Of registreer je om te kunnen reageren.