Home

Nieuws 322 x bekeken

Unilever wil porties voor kleine portemonnee

Rotterdam - Voedingsmiddelenbedrijf Unilever wil kleinere, goedkopere porties aanbieden om toch aantrekkelijk te blijven voor mensen met een kleine portemonnee.

Dat zegt Jan Zijderveld, president van het Brits-Nederlandse bedrijf in een gesprek met Financial Times Deutschland.

Het bedrijf biedt in Griekenlanden al mayonaise en aardappelpuree aan in kleine verpakkingen. In Spanje gebeurt hetzelfde voor wasmiddlen.

Zijderveld zegt dat hij aan een consument die gemiddeld 17 euro besteedt bij de boodschappen niet kan vragen om de helft van zijn budget uit te geven aan een wasmiddel.

De strategie om kleine verpakkingen aan te bieden tegen lagere prijzen werkt in Azië al.

De afgelopen jaren had Unilever de strategie (in West-Europa) om de groei te zoeken in bijvoorbeeld duurdere biologische producten en met merken met een goede naam, zoals Knorr of Langnese. Nu brengt Unilever ook producten onder goedkope merken aan de man. "We weten hoe we dat moeten doen, maar in Europa waren we dat in de jaren voor de crisis vergeten", aldus Zijderveld, die constateert dat de armoede terugkeert in Europa.

Of registreer je om te kunnen reageren.