Home

Nieuws 103 x bekeken laatste update:17 jul 2012

Duits ministerie blij met respons consument op voedselsite

Berlijn - De internetsite waar de kritische Duitse consument informatie kan halen en klachten kan indienen over voedingsproducten, blijkt een groot succes.

Dat constateert het Duitse landbouwministerie dat de site ook opzette. Het portaal 'lebensmittelklarheit.de’ is nu een jaar in de lucht. In dat eerste jaar is informatie aangevraagd dan wel geklaagd over 5000 producten terwijl 1500 specifieke vragen door experts zijn beantwoord. ”Het portaal is een succesproject. Het zorgt voor meer transparantie voor de consumenten en geeft gehoor aan hun wensen door een nieuw soort dialoog met de voedingssector,” meent bewindsvrouw Ilse Aigner.

Eén op de drie Duitsers is op de hoogte van het bestaan van de site en 82 procent vindt het een nuttig initatief, zo blijkt uit een enquête. In totaal heeft het ministerie er tot dusver 1 miljoen euro ingestoken.

Of registreer je om te kunnen reageren.