Home

Nieuws 169 x bekeken

Supermarktomzet groeit nauwelijks

Dongen – De supermarktomzet in Nederland is in maart 0,7 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, tot 2,43 miljard euro. In het eerste kwartaal kwam de omzet 1,4 procent hoger uit dan een jaar eerder.

Dat meldt marktonderzoeksbureau GFK Panel Services. De supermarktomzet groeide in 2010 nog met 4 procent, maar sindsdien is de omzetgroei gestagneerd.
Ondanks het gedaalde vertrouwen van consumenten in de economie, is het belang van lage prijzen en aanbiedingen volgens de onderzoekers het afgelopen jaar niet toegenomen. De kwaliteit en versheid van producten blijven de belangrijkste reden een product te kopen.
De omzet per kassabon is op jaarbasis licht gedaald, van 21,72 naar 21,57 euro. Volgens GFK Panel Services kunnen supermarkten door het gebrek aan consumentenvertrouwen nauwelijks prijzen verhogen. Een nieuwe supermarktoorlog lijkt de organisatie niet waarschijnlijk.

Of registreer je om te kunnen reageren.