Home

Nieuws 180 x bekeken

Juridisch gevecht over status verpakte ananas en papaja

New York - Fresh Del Monte is in een juridisch gevecht verwikkeld met Del Monte Foods.

Fresh Del Monte claimt dat Del Monte Foods ananas en papaja in plastic verkoopt in de algemene voedingssectie en daarmee klanten kan misleiden. Op de labels staat soms dat het product koud bewaard moet worden, wat volgens Fresh Del Monte voor consumenten de suggestie wekt dat het verse waar betreft.
Toen RJR Nabisco het voedingsbedrijf Del Monte in 1989 splitste, is contractueel afgesproken dat alleen Fresh Del Monte verse waar waaronder bananen, kersen, bessen, papaja en ananas mag verkopen. Een eerdere uitspraak van een rechtbank bevestigde deze interpretatie van het toen opgestelde contract.
Wanneer Del Monte Foods pindakaas verkoopt tussen verse voeding, levert dit volgens Fresh Del Monte geen verwarring op, maar is de verkoop van ingepakt fruit met een koelinstructie oneerlijke concurrentie.
Volgens Del Monte Foods verkoopt het bedrijf al decennia ingepakt fruit vlakbij versproducten, en maakt Fresh Del Monte Foods zich pas sinds 2008 hierover boos. Een advocaat suggereert tegenover de New York Times dat Fresh Del Monte jaloers is: “in de markt verslaan we ze.”

Of registreer je om te kunnen reageren.