Home

Nieuws 372 x bekeken

Dienst Regelingen heeft geen best imago

Doetinchem – Een bureaucratisch geldverstrekkend overheidsorgaan dat ver van het landbouwbedrijf afstaat.

Driekwart van de ondernemers die met uitvoeringsinstantie Dienst Regelingen (DR) te maken hebben, denkt zo over de relatie met het agentschap. Dit blijkt uit de resultaten van een peiling bij het DR-internetpanel.
Over de relatie met DR zijn de panelleden negatief. In de enquête konden ze reageren op stellingen. Daaruit bleek dat 50 procent de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van ELI ziet als een van de vele instanties waar men mee te maken heeft, maar die ver van het bedrijf afstaat. De helft ziet DR ook als een bureaucratische overheidsorganisatie waarbij men zich machteloos voelt. Aan de hand van de stellingen werd ook duidelijk dat tweederde DR ziet als de organisatie waar men geld van krijgt. Voor een derde is de dienst een ’partner in business’. 20 procent van het panel ziet DR als een organisatie die hen persoonlijk kent, meedenkt en helpt. Een even groot deel associeert het agentschap met het uitdelen van boetes.
Panelleden konden ook gewenste ontwikkelingen aanduiden. Uit de peiling blijkt dat klanten DR het liefst zien als een meedenkende en klantgerichte partner. Uit de open antwoorden gaven panelleden ook aan dat het agentschap minder nadruk moet leggen op wetten en regels, maar meer moet meedenken met klanten die vragen hebben of te maken hebben met onduidelijkheden.
Klanten willen meer contact met DR. 55 procent wil graag een eigen contactpersoon, 44 procent wil het liefst per telefoon contact. Fysiek contact via een loket hoeft niet, zegt 85 procent van de panelleden. Hetzelfde percentage vindt het ook niet nodig dat iemand persoonlijk langskomt op het bedrijf.

Of registreer je om te kunnen reageren.