Home

Nieuws 163 x bekeken

Carrefour verlaagt prijzen

Parijs - Het Franse supermarktconcern Carrefour mikt op prijsverlagingen om klanten binnenboord te houden.

Dat meldde het concern donderdag bij de presentatie van de resultaten van het eerste kwartaal. Carrefour voorziet opnieuw een moeilijk jaar, waarin veel consumenten proberen hun uitgaven te verminderen in reactie op bezuinigingen en andere economische problemen. Lagere prijzen moeten ervoor zorgen dat de beknibbelende klant de supermarkt toch blijft bezoeken.

Dankzij de opening van nieuwe vestigingen klom de omzet van het bedrijf vorig kwartaal met 1,5 procent tot 22,5 miljard euro. Carrefour is na het Amerikaanse Wal-Mart het grootste supermarktbedrijf ter wereld.

Carrefour heeft veel winkels in landen als Spanje, Italië en Griekenland waar overheden zware bezuinigingen doorvoeren. De omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn, nam in Griekenland met bijna 16 procent af en daalde met ruim 6 procent in Spanje. Ook de opbrengsten van de Franse megawinkels stonden onder druk.

De activiteiten in Latijns-Amerika zorgden voor een lichtpuntje. Daar nam de vergelijkbare omzet met 10 procent toe.

Of registreer je om te kunnen reageren.