Home

Nieuws 97 x bekeken

Morrisons profiteert van vers-aanbod

Londen – De Britse supermarkt Morrisons, die vooral veel nadruk legt op het aanbod aan verse producten, heeft de omzet in het jaar tot eind januari met zeven procent zien toenemen naar ruim 21 miljard euro. Dat is voor een deel te danken aan nieuwe filialen, want de vergelijkbare verkopen zonder benzine gingen met niet meer dan twee procent omhoog.

Morrisons voert in zijn grote filialen, waarvan er afgelopen jaar weer meer dan dertig werden geopend, een groot aantal versafdelingen voor onder meer vlees – met een slager –, vis, groente en fruit en brood. Het bedrijf wil dat aanbod nu ook versterken in kleinere zaken, de zogenaamde convenience-stores, waarvan er aan de lopende band nieuwe worden geopend. Tegelijk wil Morrisons ook verticaal verder integreren door meer productie van voedingsproducten in eigen hand te houden. In dat kader heeft het bedrijf recent ook een vleesfabriek van Vion overgenomen terwijl ook is aangekondigd dat Morrisons een eigen visfabriek gaat openen.

Of registreer je om te kunnen reageren.