Home

Nieuws 571 x bekeken

Duitse omzet biovoeding plust 9 procent

Bonn – De Duitse consument gaf vorig jaar 9 procent meer uit aan biologisch geëtiketteerde voeding dan in 2010. De bio-omzet kwam daarmee uit op 6,59 miljard euro. Dat blijkt uit marktonderzoek van de Arbeitskreis Biomarkt, een samenwerkingsverband van ondermeer AMI, GfK en Nielsen.

Het aandeel van de biomarkt binnen de totale voedingsomzet was vorig jaar volgens deze rekenaars 3,7 procent. Afzonderlijk bekeken lieten vooral biologische dierlijke producten forse groeicijfers zien. Zo steeg de omzet met pluimveevlees 40 procent, van eieren 32 procent en van zuivel met 10 procent. Deels is de omzetgroei een uitvloeisel van hogere prijzen. Niettemin groeide de volumematige afzet van verse bioproducten 3 procent en van zg. droge waren met 8 procent. Van de bio-omzet wordt 54 procent gedraaid door de grootgrutters en 31 procent door de reformzaken dan wel de gespecialiseerde biowinkels. De rest wordt gehaald door boerderijwinkels, tankstations, bakkers, slagers en soortgelijke middenstanders.

Of registreer je om te kunnen reageren.