Home

Nieuws 209 x bekeken

Unilever verwacht crisisdecennium EU

Rotterdam - Europa kijkt uit op ten minste 10 jaar economische stagnatie terwijl de VS worstelt met een steeds grotere groep armen die van de staat afhankelijk is. Producenten van voedingsmiddelen richten zich daarom op goedkopere merken en meer afzet in opkomende landen. Dat zegt Unilever-topman Paul Polman in een interview aan persbureau Bloomberg.

Polman zegt dat hij hoopt dat de analyse van Unilever niet klopt maar dat “we in een betere positie zijn als we deze analyse als startpunt nemen.” Unilever realiseert circa 25 procent van de verkopen in Europa en 16 procent in de VS. Zo’n 55 procent komt van opkomende economieën en Polman wil dit percentage verder uitbouwen.
Unilever, dat voeding en verzorgingsproducten maakt, richt zich op de lancering van goedkopere merken die beter aansluiten bij de inkomensontwikkeling van klanten. In oktober rapporteerde Unilever wel een beter kwartaal dan analisten hadden verwacht. De voedingsomzet van Unilever is licht gedaald tot 3,6 miljard euro. Door aantrekkende verkopen van verzorgingsproducten nam de totale omzet met 5,9 procent toe tot 13,4 miljard euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.