Home

Nieuws 666 x bekeken 2 reacties

Communicatieprijs voor Wakker Dier

Amsterdam - Sjoerd van de Wouw, campagneleider van Wakker Dier, is donderdagavond gekozen tot Logeion Communicatieman van het Jaar 2012.

Volgens juryvoorzitter Richard van der Eijk is Van de Wouw een vakman en is zijn communicatie effectief, inspirerend en vernieuwend. Andere finalisten waren John Burger, directeur corporate communications van Ziggo en Frits Hirschstein, directeur van stichting KiKa.

Van de Wouw gaat naar huis met een zilveren beeldje gemaakt door zilversmid Annette Clay én mag zich een jaar lang Communicatieman van het Jaar noemen. De winnaar toonde zich na afloop tevreden met de titel. "We hebben de plofkipcampagne begin dit jaar gestart. Sindsdien hebben vele A-merken en sommige supermarkten aangegeven op andere kip over te stappen. Ik ben trots dat ik als vertegenwoordiger van een NGO (niet-gouvernementele organisatie) de prijs in de wacht sleep", aldus Van de Wouw.

Wakker Dier viel dit jaar al vaker in de prijzen: de Transparantieprijs van PWC, de NRC Charity Award en de hoogste nieuwe binnenkomer in de lijst Duurzame 100 (Van de Wouw staat daar op plek 9).

Laatste reacties

  • Mozes

    Twee leraren staan voor de klas. De ene leraar heeft een doos met ijsco's en vraagt wie een ijsco wil. Hij krijgt 100% aandacht van de klas. De andere leraar stelt voor om met de rekenles te beginnen. Hij heeft moeite om de aandacht van de klas te krijgen. Nu kun je de eerste leraar een prijs geven omdat hij de aandacht van de klas beter weet vast te houden dan de tweede leraar maar hoe reëel is dat?
    Een populistische schopboodschap kan gemakkelijk gecommuniceerd worden. Doordat deze boodschap aantrekkelijk is voor het publiek zal men er ook nog eens open voor staan.
    De diepere achtergronden kunnen juist moeilijk gecommuniceerd worden. Deze diepere achtergronden houden o.a. in dat de manier waarop voedsel geproduceerd wordt bepaalt door het koopgedrag van de consument. Een eigen verantwoordelijkheid bij het publiek is geen aantrekkelijke boodschap waar men zich dan ook voor afsluit. Is het reëel om deze twee communicaties met elkaar te vergelijken?

  • Mozes

    Correctie in mijn vorige reactie (#1).

    'Deze diepere achtergronden houden o.a. in dat de manier waarop voedsel geproduceerd wordt wordt bepaalt door het koopgedrag van de consument'.

Of registreer je om te kunnen reageren.