Home

Nieuws 463 x bekeken

Zuid-Europa blijft drukken op verkopen bij Carrefour

Parijs - Het Franse Carrefour, het op één na grootste winkelbedrijf ter wereld, heeft de omzet in het derde kwartaal met 2,1 procent zien toenemen naar 22,6 miljard euro. Dat is vooral te danken aan goede resultaten in Zuid-Amerika. In Frankrijk zelf ging de omzet met 1,2 procent omhoog, maar de rest van Europa noteerde door de problemen in de zuidelijke landen een daling met 2,2 procent.

Carrefour haalt bijna tien miljard van de omzet uit het thuisland. Daar deden de super- en hypermarkten het weer wat beter maar bleef de groei bij de kleinere zaken klein. Carrefour gaat in Frankrijk in snel tempo door met het neerzetten van drive-in vestigingen waar de klant zijn via internet bestelde boodschappen zelf kan ophalen.

Elders in Europa komt België nog op een groei van 1,5 procent 'waarmee de groei van de voorafgaande kwartalen doorzet' maar daalden de verkopen in Italië met 8,3 procent en in Spanje met 3,2 procent. Verder draagt Zuid-Amerika door de omzetgroei nu ruim 4,5 miljard euro aan de omzet bij. Azië, en dan met name China, doet het met 12,3 procent toename nog beter en komt daarmee op bijna 2,3 miljard aan omzet. Carrefour stelt daarbij echter wel dat de verkopen in China beginnen af te remmen en dat de omzetgroei grotendeels te danken is aan de opening van nieuwe filialen. Wereldwijd had Carrefour per 30 september 16.345 filialen, een kleine 70 meer dan een kwartaal eerder.

Of registreer je om te kunnen reageren.