Home

Nieuws 104 x bekeken

Duits ministerie in campagne tegen rigide hantering houdbaarheidsdatum voedsel

Berlijn – Het Duitse landbouwministerie is in het kader van de EU-wijde beperking van de voedselverspilling begonnen met een online campagne om de consument duidelijk te maken dat de tenminstehoudbaarheidstermijn (THT) op de verpakkingen niet zonder meer betekent dat het product niet meer kan worden gegeten.

Volgens bewindsvrouw Ilse Aigner weten velen dat niet en ligt daar een enorm terrein braak. ”Jaarlijks belanden daardoor miljoenen tonnen voedsel in de vuilnisemmer” Met de campagne onder de leus ’Tonne oder Teller’ (vuilnisbak of bord) wordt de consument voorgelicht dat veruit de meeste producten nog vele dagen na THT-afloop goed blijven. Wel wordt het advies gegeven alle zintuigen te gebruiken bij de beoordeling. ”Als er qua reuk, consistentie en kleur niets opvallends is te merken is het product in orde.”

Of registreer je om te kunnen reageren.