Home

Nieuws 89 x bekeken

Diervriendelijke aanbiedingen met 34 procent gestegen

Amsterdam – Het aantal diervriendelijke aanbiedingen in de supermarkfolders is in 2011 gestegen met 34 procent ten opzichte van 2010.

Dat heeft actiegroep Wakker Dier vastgesteld. Vooral C1000 heeft in 2011 grote stappen gemaakt, volgens Wakker Dier. De keten had twee en een half keer zoveel aanbieden van vegetarische en biologische producten als in 2010.

Wakker Dier verstaat onder diervriendelijke aanbiedingen vleesvervangers, biologisch vlees, zuivel en eieren met Eko-keurmerk, en producten met twee of drie Beter Leven-sterren van de Dierenbescherming.

De actiegroep heeft van zeven supermarktketens de aanbiedingen gevolgd. Het gaat om albert heijn, C1000, Dirk/Bas/Digros, Jumbo, Plus spar en Super de Boer. Gezamenlijk hadden deze bedrijven 393 diervriendelijke aanbiedingen vergeleken met 294 aanbiedingen in 2010.

Of registreer je om te kunnen reageren.