Home

Nieuws 90 x bekeken

Belgen kopen minder in supermarkten Delhaize

Brussel – Belgische winkels van marktleider Delhaize boekten gemiddeld in 2011 circa 1,5 procent minder omzet aan de kassa. Een aanzienlijk deel van de producten van Delhaize komt uit Nederland.

De klant kocht minder en dat wijt de keten aan de economische tegenslag. Delhaize geldt als een serviceketen en minder als prijsvechter. Delhaize wist de omzet nog wel licht te laten stijgen naar 4,9 miljard euro. Dat deed de keten door nieuwe winkels te openen.

Groei (32 procent) boekte de Belgische supermarktketen in Zuidoost-Europa en Azië, door overname van een bestaande keten. In de Verenigde Staten had Delhaize te kampen met hoge voedselinflatie en dalende consumentenvertrouwen. De keten heeft een reorganisatie aangekondigd. Analisten zien in het resultaat van Delhaize in de VS aanleiding om ook uit te gaan van problemen voor Ahold in de Verenigde Staten.

Of registreer je om te kunnen reageren.