Home

Nieuws 145 x bekeken

TMA nieuw marketingplatform tuinbouw

Honselersdijk – Zes marketingadviesbureaus in de tuinbouw hebben samen het platform Tuinbouw Marketing Ambassadeurs (TMA) in het leven geroepen.

”Er moet op een ander niveau marketing bedreven worden in de tuinbouw, beter ingebed in de bedrijfsvoering van de tuinders”, aldus woordvoerder Bernard nanninga van Agrado.

De bureaus Agrado, Drijver, Elsman, Florpartners Fresh Retail en Sense gaan gezamenlijk optrekken om tuinders te doordringen van de kracht van goede marketing. ”Er zijn veel communicatiebureaus die ook beweren er verstand van te hebben, maar die vooral drukkerijen en deseigners aan het werk houden”, vat Nanninga samen. Tuinders hebben echter meer baat bij bureaus die de bedrijven op strategisch niveau kunnen bijstaan.

De zes deelnemers aan TMA gaan niet samen zaken doen. Het blijven afzonderlijke bedrijven. Maar wel willen ze de komende tijd één visie op marketing en tuinbouw naar buiten brengen. ”Zorgen dat er meer input komt voor de gemiddelde tuinder.” Tuinbouworganisaties komen volgens Nanninga vaak wel met mooie toekomstbeelden, maar vergeten de tuinder op praktisch niveau te voeden met concrete marketingkansen. ”Die vertaalslag willen wij maken.”

Vanmiddag wordt het platform en de website www.dekrachtvanmarketing.nl wereldkundig gemaakt. Dan houdt de gemeente Westland in Honselersdijk een event over marketing en tuinbouw.

Ton van der Scheer

Of registreer je om te kunnen reageren.