Home

Nieuws 96 x bekeken

Paprika heeft sterke positie op Britse markt

Zoetermeer – Paprika heeft een relatief goede positie in het groenteschap in het Verenigd Koninkrijk. Uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw blijkt dat het koperspubliek jong is, dat consumenten niet de prijs, maar de kwaliteit doorslaggevend laten zijn en dat er geen echte substitutie-producten zijn.

Ook het imago van paprika is goed bij de Engelse consument. Bij paprika denkt de consument aan salade, kleurrijk, lekker, gezond en roerbakken.

De consumptie ligt op eenzelfde peil als Nederland, maar haalt het niet bij de Duitse consumptie van 5 kilo per huishouden. De Britten eten 2,9 kilo per jaar per huishouden. De prijs is in het steeds prijsgevoeliger land uiteraard wel van belang. Bijna de helft van de consumenten geeft de voorkeur voor een mix-verpakking. Rode paprika is het populairst, maar consumenten onderscheiden smaak nauwelijks tussen de rode, oranje en gele vruchten.

Of registreer je om te kunnen reageren.