Home

Nieuws 130 x bekeken

FloraHolland kiest voor meer centrale aansturing en speciale aandacht retail

Aalsmeer – FloraHolland laat de vestigingsstructuur los en wil met een nieuwe Retail Services afdeling nadrukkelijk telers en handelaren en de retail koppelen. Alle klokken maar ook logistieke en facilitaire processen op exportlocaties worden voortaan centraal aangestuurd.

De bloemenveiling stelt één persoon aan die verantwoordelijk wordt voor alle activiteiten op de binnenlandse markt. De nieuwe structuur wordt vanaf 2012 gevoerd.

Kwekers en kopers vragen volgens FloraHolland om eenduidige, en een vereenvoudigde dienstverlening. Een ander motief voor de wijziging is het vergroten van de betrokkenheid van leden bij de coöperatie als geheel. De nieuwe afdeling Coöperatie, Product en Markt moet leden directer invloed geven over thema’s als mogelijk keuringssystematiek en het al dan niet digitaal veilen van een product.

Met de Retail Services-afdeling speelt FloraHolland in op het toenemende belang van met name supermarkten en bouwmarkten in de afzet van bloemen en planten. De veiling benadrukt dienstverlener te zijn maar op geen enkel moment in het proces eigenaar van het product te worden. De Centrale Ondernemingsraad is gevraagd een advies uit te brengen over de plannen.

Of registreer je om te kunnen reageren.