Home

Nieuws 203 x bekeken

Appelweek groenteboer ingeruild voor kersenweek

Houten – Groentespeciaalzaken zullen dit jaar niet investeren in een nieuwe oogstweek voor de fruitoogst. In plaats daarvan hebben de speciaalzaken binnen het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HBD) gekozen voor een citrusweek.

Los van het HBD werkt AGF Detailhandel Nederland (ADN) aan een kersenweek bij start van het nieuwe kersenseizoen. Het is een plan van het AGF Servicepunt, waar ADN marketing voor 175 groenteboeren organiseert. “We proberen bij de groothandel in die week een ruim assortiment kersen beschikbaar te hebben voor de bedrijven”, zegt ADN-directeur Mark Heemskerk.

Volgens beleidsadviseur Gerben Huisman laat HBD de nieuwe- oogst-week los, nu de teelt al zelf veel investeert in nieuwe oogstmarketing. Zo is voor Elstar een omvangrijke campagne opgestart, maar is nog een campagne te verwachten van Rubens, Kanzi en Junami.

Het HBD houdt vast aan de Warme Winterkost Weken en zullen volgend jaar ook de verrukkelijke aspergeweken en zomerfruitweken blijven bestaan.

Of registreer je om te kunnen reageren.