Home

Nieuws 109 x bekeken

Tuinbouw bereidt miljoenencampagne Duitsland voor

Zoetermeer – De sectorcommissie groenten en fruit van het Productschap Tuinbouw buigt zich maandag over het voorstel voor een miljoenencampagne op Duitse bodem.

Er wordt gesproken over een investering van 6 miljoen euro in de periode 2012 tot 2014 aan diverse promotiecampagnes om het vertrouwen bij de Duitse consument terug te winnen, na de teruggelopen van de Duitse vraag naar glasgroenten als gevolg van de Ehec-crisis.

Het PT is bereid om 3 miljoen euro bij te dragen aan de campagne. Dat geld moet worden vrijgemaakt uit het reservefonds. De overige 3 miljoen zou moeten komen uit het beschikbare promotiebudget van de Europese Unie.

Het geld zou gebruikt moeten worden voor het opzetten van social media-activiteiten, reclame-uitingen, consumentenevents en communicatie op de winkelvloer.

Ook dit jaar is er extra geld beschikbaar gesteld voor promotiedoeleinden. Zo werd er 600.000 euro uitgetrokken voor een reeks paginagrote advertenties in Bild. Ook heeft het GroentenFruit Bureau 100.000 euro vrijgespeeld voor een gezamenlijke vruchtgroentencampagne, in samenwerking met België en Duitsland.

Of registreer je om te kunnen reageren.