Home

Nieuws 70 x bekeken

59 procent kalkoenafzet in Duitsland via discounters

Bonn - De discountsupermarkten in Duitsland hebben hun positie bij de afzet van kalkoenvlees versterkt.

Volgens pluimveevleesmarktbureau MEG verliep in het eerste halfjaar 59 procent van de afzet via prijsvechters als Aldi en Lidl. In de eerste helft van vorig jaar was het 54 procent en in de eerste helft van 2009 nog slechts 48 procent. Bij kip was het marktaandeel van de prijsvechters kleiner, namelijk 54 procent in de eerste zes maanden.

Bovenstaande cijfers zijn volgens de toelichting van MEG gebaseerd op het lopende marktonderzoek van het GfK. Dit constateert tevens dat vers pluimveevlees duidelijk de voorkeur heeft gekregen boven diepvries. 72 procent van de huishoudens kocht in de eerste helft van dit jaar minstens één keer vers pluimveevlees. Slechts 8 procent kocht minstens één keer diepgevroren pluimveevlees.

Of registreer je om te kunnen reageren.