Home

Nieuws 70 x bekeken

Sector wil niet wachten op EU-promotie

Zoetermeer – De groente- en fruitsector start begin juli een extra promotiecampagne in Duitsland om het vertrouwen in Nederlands product te vergroten na de Ehec-crisis.

Daarvoor is tijdens de sectorcommissie groente en fruit bij het PT vandaag 6 ton uitgetrokken. ”We kunnen wel wachten tot in de herfst misschien een promotiecampagne van de EU start, maar daar willen we niet op wachten. Er is nu herstel van vertrouwen nodig”, stelde het PT.

De sector wil de kosten voor de advertentiecampagne in kranten als Bild declareren wanneer later een promotiefonds van de EU opengesteld wordt. ”De sector schiet het geld hiermee voor”, stelt LTO-bestuurder Tiny Aerts.

Op de handel ontstond grote druk ook 50 procent van de kosten te dragen. Frugi Venta wil 25 procent betalen, maar is terughoudend om ook importeurs te laten bijdragen voor Nederlandse promotie. Volgens LTO profiteren ook importeurs als de markt hersteld is in het najaar. Frugi Venta-secretaris Leo Welschen wees er verder op dat de Belgische overheid geld heeft toegezegd voor een mediacampagne voor haar Belgische telers.

Of registreer je om te kunnen reageren.