Home

Nieuws 109 x bekeken

Nieuw plan voor Conferencepromotie Duitsland

Zoetermeer – Nederlandse en Belgische teeltorganisaties werken aan een nieuw plan voor promotie van Conference in Duitsland. Een nieuw plan is nodig nadat de Europese Commissie een subsidie-aanvraag voor een brede miljoenen kostende campagne voor Conference in Duitsland afkeurde.

Het plan was teveel gebaseerd op promotie op de winkelvloer, terwijl Europese gelden alleen besteed kunnen worden aan consumentenpromotie. De consumentencampagne wordt daarmee zeker een jaar vertraagd.

Het GroentenFruit Bureau en de Belgische promotie-organisatie Vlam hebben nu in allerijl plannen uitgewerkt voor een tussencampagne gericht op Duitse supermarkten. Daarvoor betalen beide landen naar verwachting 180.000 euro. Uit de stukken blijkt dat het plan gericht is op verpakking van Conference, een website, winkelproeverijen, maar ook een actieve benadering van inkopers van supermarkten.

De campagne is nodig om de productiegroei op te vangen in Nederland en België. In Duitsland blijft de consumptie van Conference achter, maar de peer is er wel in opkomst.

Of registreer je om te kunnen reageren.