Home

Nieuws 85 x bekeken

Ahold wil op kwart huismerken gezondheidsetiket

Amsterdam – Ahold wil dat in 2015 een kwart van haar verkochte huismerkproducten voorzien is van een gezondheidsetiket.

Volgens bestuursvoorzitter Dick Boer blijven huismerkproducten de komende jaren in zwang, al is de grootste groei er in met name de VS wel uit. Dat meldt vakblad Levensmiddelenkrant.

Het gezondheidsetiket, met onder meer het aantal calorieën prominent aan de voorkant van het product, is onderdeel van een pakket afspraken over gezondheids- en welzijnsinitiatieven. De afspraken komen uit de koker van een Europese werkgroep die wordt voorgezeten door Boer en Paul Bulcke, bestuursvoorzitter van het Zwitserse Nestlé.

Boer verklaarde dat steeds breder wordt erkend dat supermarkten en voedingsproducenten een rol spelen bij het gezonder maken van mensen. Bedrijven moeten daarom volgens Boer steeds meer samenwerking zoeken met volksgezondheidsinstanties en beroepsbeoefenaren in de gezondheidzorg.

Of registreer je om te kunnen reageren.