Home

Nieuws 133 x bekeken

2-jarige jongen sterft aan Ehec

Hannover – Voor de eerste keer is in Duitsland een kind gestorven aan de gevaarlijke Ehec-bacterie.

Een 2-jarige jongen uit het plaatsje Celle bij Hannover in de deelstaat Nedersaksen is dinsdag bezweken aan de gevolgen van de bacterie, meldde een woordvoerder van de gemeente.
Tot dusver was het jongste slachtoffer 20 jaar, aldus gegevens van het nationale gezondheidscentrum Robert Koch Institut. Het totale dodental in Duitsland komt daarmee op 36, in Europa ligt dat op 37.

In het gezin van de peuter is ook de 10-jarige broer en de vader ziek door de Ehec-bacterie. Zij zijn inmiddels aan de beterende hand, aldus artsen.

Of registreer je om te kunnen reageren.