Home

Nieuws 471 x bekeken

Sterke groei groente-omzet AH stuwt marktaandeel

Zoetermeer – Albert Heijn (AH) voerde in 2010 het marktaandeel voor verse groente op naar 38 procent.

Dat deed de marktleider door een forse omzetgroei verse groente van meer dan 10 procent naar 660 miljoen euro. De totale supermarktomzet verse groente groeide 7 procent.

Dat blijkt uit het marktbeeld Groente en Fruit van het Productschap Tuinbouw (PT). Daarmee groeit AH sneller dan de concurrenten en wordt de marktleider een steeds belangrijker distributeur van verse groente.

Ook Superunie wist de omzet te verhogen, maar niet zo snel als Albert Heijn. Het marktaandeel van Superunie bij de supermarktverkoop van verse groente is nu 28 procent.

De supermarktomzet voor groente en fruit ligt op 3 miljard euro; AH  neemt daarvan circa 1,1 miljard euro voor haar rekening.

AH kon nog niet reageren op de cijfers.

Of registreer je om te kunnen reageren.