Home

Nieuws 89 x bekeken

Detailhandel zoekt aansluiting bij werkfruitcampagne

Zoetermeer – GroentenFruit Bureau geeft de komende drie jaar invulling aan een nieuwe werkfruitcampagne door een nauwe samenwerking aan te gaan met detaillisten.

Koepelorganisatie Agf Detailhandel Nederland (ADN) en het Hoofdbedrijfschap Agrarische Groothandel (Hbag) hebben inmiddels hun handtekening onder de overeenkomst gezet. Daarmee wordt een nieuwe impuls gegeven aan de werkfruitcampagne die van 2008 tot 2010 gevoerd is.

Die campagne liftte mee op de door Europa gefinancierde campagne ’Appel, vrucht van alle plezier’. De campagne moet vanaf 2011 op eigen benen staan. Dat is een van de redenen waarom de werkfruitpromotie onderdak heeft gezocht bij de generieke campagne 2x2.

Een deel van het budget wordt ingevuld door het Productschap Tuinbouw. ADN en Hbag zullen een deel bijdragen en de overige inkomsten moeten komen uit de koker van individuele werkfruitleveranciers.

Die kunnen meeliften op de campagne door een officiële werkfruitlicentie te kopen. Er bestaat een basislicentie voor kleine detaillisten en een uitgebreide licentie voor grotere werkfruitleveranciers. In ruil daarvoor krijgen ze ondersteuning in de promotie van werkfruit.

Volgens projectleider Silvia van den Aardweg heeft de campagne al veel opgeleverd. ”Met onze resultaten zijn we genomineerd voor de prijs van Versmarketeer van het Jaar.” Een delegatie uit Brussel was volgens Van den Aardweg lovend over de resultaten.

De campagne trapt af op 10 mei, van 23 tot en met 28 mei wordt bovendien de Week van het Werkfruit georganiseerd.

Of registreer je om te kunnen reageren.