Home

Nieuws 107 x bekeken

Boer geeft Dienst Regelingen een onvoldoende

Doetinchem – Boeren zijn allerminst tevreden over de dienstverlening en communicatie van Dienst Regelingen (DR). Dit blijkt bij het lezerspanel van weekblad Boerderij.

Op de vraag: ’wat is uw algemene oordeel over Dienst Regelingen?’ geeft het panel de dienst een gemiddeld cijfer van 4,9. Het rapportcijfer over de communicatie ligt met een gemiddelde van 5,1 iets hoger. Uit eigen onderzoek van DR bleek een aantal jaren geleden een klanttevredenheid van iets boven de 6.

Opvallend is dat de helft van de boeren ontevreden tot zeer ontevreden is waarop DR met hen communiceert. ’Slechts’ 40 procent van het panel geeft aan via post en e-mail rechtstreeks informatie te ontvangen van het agentschap. Op de vraag of die informatie begrijpbaar is, zegt 60 procent van ja. Eén op de drie begrijpt de informatie onvoldoende.

Uit het panel komt verder naar voren dat DR met twee uitvoeringstaken kan scoren onder boeren. Het gaat dan om het zo snel mogelijk uitbetalen van de bedrijfstoeslag en vereenvoudiging van de mestwetgeving.

Of registreer je om te kunnen reageren.