Home

Nieuws 68 x bekeken

AH: scherpere prijs zorgt voor volumegroei groenten

Amsterdam – Albert Heijn schrijft de forse volumegroei bij verse groente toe aan een scherper prijsbeleid.

Dat zegt de Nederlandse marktleider op vragen van deze krant. Het marktaandeel van Nederlandse supermarkten steeg voor verse groente van 37,7 procent in 2009 naar 38,4 procent in 2010.

Albert Heijn groeide dus sneller dan de concurrenten. ”Wat je ziet is dat de inflatie in de markt harder is gegroeid dan bij Albert Heijn. Onze verse groenten zijn dus inderdaad scherper geprijsd en we zien in de volumegroei dat onze klanten dit ook waarderen”, stelt een woordvoerder.

Op basis van gegevens die het Productschap Tuinbouw publiceerde groeiden de groenteverkopen met 60 miljoen euro. Albert Heijn koopt de groente in bij voornamelijk vaste telers van vereniging Holland Crop. Of AH meer moet bijkopen door deze groei is niet duidelijk.



Of registreer je om te kunnen reageren.