Home

Nieuws 106 x bekeken

Tuinbouw start televisie werfcampagne personeel

Zoetermeer - De tuinbouw start opnieuw een grootschalige televisiecampagne om personeel te interesseren voor een baan.

De commercial It's Alive, waarin de tuinbouw in de vorm van een plantachtige wezen de wereld verovert, is de hele maand april te zien op verschillende landelijke commerciële zenders in reclameblokken rond jongerenprogramma’s.

Het tuinbouwcluster, waarin teeltbedrijven, technische toeleveranciers, handelsbedrijven en zaadbedrijven betrokken zijn, heeft jaarlijks behoefte aan 10.000 arbeidskrachten. Er is echter amper interesse voor een carrière in de sector.

De miljoenencampagne met televisiecommercial gaat nu het tweede jaar in. Alleen al vanuit de sierteelt is voor dit jaar een miljoen euro begroot voor een campagne in het voor- en najaar.

Uit een meting vorig najaar bleek dat tien procent van de jongeren na het zien van de campagne ook de boodschap goed begrijpen. Twintig procent van de jongeren kende de campagne en vinden het leuk. Dit jaar is er ook een driedimensionale website bijgekomen. Daarvoor zijn speciale brillen verstuurd naar VMBO-opleidingen.

Uit de meting vorig jaar bleek verder dat hoger opgeleiden weinig aangesproken worden door de campagne.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.