Home

Nieuws 95 x bekeken

Smits: niet meer consumptie door gezondheidsclaims

Barendrecht - Gezondheidsclaims leiden niet tot meer consumptie van groente en fruit.

Dat zegt Greenerytopman Philip Smits in het marketingdebat van het eigen blad Cofortamagazine. "Het grootste effect op de consumptie is de kwaliteitsfactor. We kunnen als sector nog heel veel doen om de kwaliteit van AGF nog te verbeteren. Het product is goed als het van het land komt. Kijk je naar de kwaliteit in het schap dan schieten soms de tranen in je ogen."

Smits denkt dat marketinginspanningen omhoog moeten. Er is nu een tekort aan kennis van wat consumenten willen. "Er liggen enorme uitdagingen om samen met de retailer de slag naar de consument te maken."

The Greenery gelooft dat differentiatie een goed marketinginstrument is. The Greenery wil exclusieve afspraken maken met zaadhuizen om exclusief te leveren aan grootwinkelbedrijven in belangrijke afzetmarkten. Dat geldt ook voor de peer Sweet Sensation aan partners als Jumbo. Volgens een woordvoerder van The Greenery betekent dat niet dat de peer niet ook bij Albert Heijn kan liggen.

Of registreer je om te kunnen reageren.