Home

Nieuws 106 x bekeken

Paprika-omzet supermarkten stijgt fors

Zoetermeer - Nederlandse supermarkten hebben in 2010 voor bijna 100 miljoen euro omgezet met paprika. Dat is zo’n 16 miljoen euro meer dan een jaar eerder.

Dat blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw. Alle belangrijke supermarktformules realiseerden een hogere omzet.

De omzetstijging is vooral het gevolg van hogere productprijzen. In 2009 lage prijzen voor paprika voor telers erg laag. Met name Lidl scoort goed met paprika, met een omzet 22 procent groter dan je op grond van hun totale marktaandeel in voeding zou verwachten.

Albert Heijn realiseert 14 procent meer dan je op grond van het totale marktaandeel zou verwachten. Aldi en Jumbo scoren iets beter dan je op basis van hun marktaandeel zou verwachten. Super de Boer en Superunie scoren flink onder hun algemene marktaandeel in voeding.

Of registreer je om te kunnen reageren.