Home

Nieuws 93 x bekeken

'Innovatie gestimuleerd door economische crisis'

Barendrecht – De economische crisis heeft in de laatste twee jaar geen remmende werking gehad op het aantal innovaties bij groente en fruit.

Chantal Oostvogels, productmanager bij The Greenery, zei dat vandaag in een reactie op de waardering van de Greenerysnacklijn Fred en Ed in de Intro Top 20, een ranglijst van succesvolle nieuwe voedingsproducten.

Grote voedingsbedrijven hebben minder nieuwe producten geïntroduceerd door de crisis en kortten juist op hun ontwikkelingskosten, blijkt uit die TOP 20.

In die ranglijst haalde The Greenery een elfde plek met de snacktomaten, minipaprikaatjes en minikomkommertjes en snoepfruit met het Fred en Ed Groenvoermerk. ”Innovaties zijn het gevolg van jarenlang rassenonderzoek. Dat wordt niet zomaar stilgelegd”, stelde Oostvogels op radio 1.

Volgens een woordvoerder van The Greenery kun je zelfs een stap verder gaan en is het aantal introducties juist gestegen in de crisisjaren. ”Dat kun je concluderen als je kijkt naar het aantal samenwerkingen dat we zijn aangegaan met rassenveredelingsbedrijven en introductie van rassen als Sweet Sensation. In een crisis kijk je toch met een andere bril naar producten en wil je kijken of het slimmer en beter kan.”

Of registreer je om te kunnen reageren.